ЧЛЕНОВЕТЕ НА БЪЛГАРСКАТА ГРУПА НА ГЛОБАЛНИЯ АЛИАНС ЗА ЗАЩИТА НА ДЕТСКОТО ХРАНЕНЕ И ЗДРАВЕ ИЗРАЗЯВАТ СВОЕТО УДОВЛЕТВОРЕНИЕ И РАДОСТТА ДА СЪОБЩЯТ, ЧЕ СЛЕД 10 ГОДИШНА УПОРИТА РАБОТА ЗА НАСЪРЧАВАНЕ, ПОДКРЕПА И РАКЛАМА НА КЪРМЕНЕТО И ПРИЛАГАНЕТО НА МЕЖДУНАРОДНИЯ КОДЕКС ЗА МАРКЕТИНГ НА ЗАМЕСТИТЕЛИТЕ НА КЪРМАТА В БЪЛГАРИЯ, КАКТО И СЛЕД ПРЕДСТАВЯНЕТО ПРЕД ОБЩЕСТВЕНОСТТА НА ДАННИТЕ ОТ ПЕРМАНЕНТЕН МОНИТОРИНГ ЗА НЕГОВИТЕ НАРУШЕНИЯ ОТ СТРАНА НА ФИРМИТЕ, ДОЧАКАХМЕ ДОБРАТА НОВИНА!
НА 12 ДЕКЕМВРИ 2007 Г. МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ УТВЪРДИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ ЗА ПРИЕМАНЕ НА НАРЕДБА ЗА ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ СЪСТАВА, ХАРЕКТИРИСТИКИТЕ И НАИМЕНОВАНИЯТА НА ХРАНИТЕ ЗА КЪРМАЧЕТА И ПРЕХОДНИТЕ ХРАНИ.
Върху етикетите на храни за кърмачета се забранява изображения на бебета
София, 12 декември /БТА/ Правителството одобри нова наредба за изискванията към състава, характеристиките и наименованията на храните за кърмачета и преходните храни, с която се въвеждат разпоредбите на две европейски директиви. Това съобщи правителствената информационна служба. Както и в досега съществуващата наредба, в новия документ са посочени изискванията към видовете вещества, които могат да бъдат включени в състава на храните. Нови изисквания има към етикетирането на храните поради особения контингент, за който те са предназначени. Друга важна цел е да се насърчава кърменето на бебетата. Изисква се върху етикета да бъде поставен текст, който изтъква първостепенното значение на кърменето, както и препоръка храната да се използва след консултация със съответния специалист. Към забраната да се използват определения като "хуманизирани" и "матернизирани" се добавя и определението "адаптирани". Поставянето на изображения на бебета върху етикетите ще бъде забранено за всички храни за кърмачета, а не както до сега само за възрастта до 4-6 месеца. Счита се, че те идеализират храните и навеждат на мисълта, че продуктът е най-подходящ за детето, което води до заблуда на родителите. Тези изисквания са задължителни и при рекламирането на храните за кърмачета и преходните храни. Реклама се допуска само в научни и специализирани за отглеждането на кърмачета издания, като тя може да съдържа само научно потвърдени данни и да не създава убеждението, че изкуственото хранене може да замести или е по-добро от кърменето. В дрогерии, аптеки или хранителни магазини се забранява всякакъв вид реклама на бебешките храни, не се допуска предоставянето им като мостри или при друг тип промоции. Пускането на пазара в България на храна за кърмачета става само след като фирмата предварително уведоми специализираните органи на държавния здравен контрол и им предостави образец от етикета на храната. Търговията с храни за кърмачета и преходни храни, които не отговарят на изискванията на наредбата, се забранява от 31 декември 2009 г. |
||